Найбільші виклики та загрози для аудиторських фірм в Україні

Технологічний прогрес, соціальні зміни і прихід нових гравців на ринок створюють серйозний струс, це означає, що сьогоднішнім представникам аудиторської професії доведеться адаптуватися або ж зіткнутися з труднощами. Девід Олівер (David Oliver), невиконавчий директор MyFirmsApp, позначив чотири основні проблеми на конференції Accountex на цьому тижні, які впливають на всі без винятку аудиторські фірми сьогодні.

На думку експерта, ці проблеми — перегляд чинної облікової моделі, втрата статусу-кво, необхідність зміни свого ставлення і встановленого порядку дій в індустрії. Свій умовний список найбільших труднощів він склав не сам, а, як зізнався в ході виступу, на основі вивчення досвіду своїх колег по індустрії і дослідження, проведеного командою аналітиків MyFirmsApp. «Це часи небачених раніше змін для професії» — сказав він.

Щоб залишатися попереду своїх конкурентів і мудро користуватися технологічними напрацюваннями, аудиторам не варто забувати про ринкові ризики і приймати відповідні кроки.

Перша загроза — це втрата контролю через нові технологій. Сьогодні технологічні напрацювання дають клієнтам безліч нових можливостей, через які цих клієнтів можна швидко втратити. Девід Олівер попередив, що часто конкуренти отримують доступ до клієнтів через мобільні технології, тому дану область доведеться обов’язково освоїти.

Друга загроза — це перехід на електронний формат податкової служби (він говорить в даному випадку конкретно про британську, HMRC). За підсумком пропадає потреба в посереднику, а клієнти через спеціальне програмне забезпечення отримують можливість робити роботу, яку вони раніше доручали аудиторам-консультантам. Рішення, знову-таки, криється в більш активному освоєнні мобільних технологій, що змусить клієнтів покладатися не так на сторонніх виробників програмного забезпечення, а на своїх старих знайомих консультантів.

Третя велика загроза для всіх, втім навіть топових аудиторських фірм (включаючи «Велику четвірку») — це надання послуг малому бізнес-сектору. Як показала статистика від Panalitix, за 2015 рік 61% компаній втратили від одного до десяти клієнтів. Проблема не тільки в пошуку нових клієнтів, але і в утриманні старих. Необхідно враховувати ринкові загрози, щоб не допускати переходу клієнтів до конкурентів — говорить Девід Олівер.

Нарешті, ще однією небезпекою є прихильність до традиційних методів маркетингу. Старі підходи приносять все менше і менше клієнтів. За словами експерта, у 96% компаній, досвід яких він вивчав, не виявилося переконливих продуктів, які вони могли б запропонувати своїм клієнтам — нехай навіть мова йде про безкоштовні зразки звітності для скачування з сайту компанії, адже це так просто. Тобто цим «продуктом» має бути щось безкоштовне і при цьому затягує, щось, що клієнти оцінять, і завдяки чому вони не будуть поспішати пошукати щось подібне у конкурентів.


Микрокредиты от микрофинансовой организации «МИГ-ДЕНЬИ» в Краснодаре — Микрозайм. Рассмотрение заявки за 15 минут!